Många börjar vilja..

Det händer saker i miljöpartiet i Nora. Vi blir allt fler medlemmar. Bara det senaste året har vi ökat med 26% i antalet medlemmar. Dessutom blir alltfler medlemmar aktiva. De skriver motioner, tänker till kring politiken och deltar i politiska samarbeten! Det är så roligt. Men också ett tecken. Ett tecken på att allt fler förstår allvaret. Vi måste sätta ned foten och kavla upp armarna - nu!


När jag står böjd över min käpp, gammal och rik på ett helt liv. Trött. Mitt barnbarn rycker mig i ärmen och frågar med brokig tonårsröst. ”Vad gjorde du?” Vill jag kunna svara – ”så gott jag kunde!”

Oavsett om vi klarat den utmaning som vi nu står inför eller inte, vill jag på ålderdomen kunna vila i förvissningen om att jag åtminstone försökte göra något. Jag tycker att samma resonemang kan föras kring huruvida man bör rösta på miljöpartiet eller inte.

Vi är det enda parti som åtminstone närmar oss en insikt kring vilka konsekvenser klimatförändringarna kan ha och agerar i förhållande till det.

Nora den 12 oktober 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0